איך לבחור ריהוט לגינה של בית ספר או גן ילדים?

מערכת החינוך משקיעה משאבים רבים כדי להעניק לילדים שלנו את הסביבה הטובה ביותר האפשרית ללמידה ולהתפתחות. סביבה כזו חייבת להיות קודם כל בטוחה לחלוטין, ולאחר מכן גם להעניק תחושה שהכל אפשרי. דגשים חשובים נוספים הם לאפשר לתלמידים להביא לידי ביטוי את היכולות האישיות שלהם ואווירה חיובית. אם בנוסף מושג גם חיבור טוב יותר לעולם שמסביב ניתן לומר שמדובר בגן ילדים או בית ספר שכיף להגיע אליהם כל בוקר - וגם ההורים כמובן יהיו שבעי רצון יותר.

גינה - גם אם קטנה ובוודאי אם היא רחבת ידיים - תורמת רבות לכל גן או בית ספר, כלומר לילדים ולילדות שלנו. הפעילות במרחב הפתוח ובאוויר הצח מייצרת אנרגיות חיוביות ועוזרת לילדים ללמוד גם בהמשך היום בכיתה ובאופן כללי לגדול. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהגינה, חשוב לאבזר אותה נכון ובפרט לבחור רהיטי גן מתאימים - ולשם כך תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.


התאמה לגיל הילדים

רוב רהיטי הגן מותאמים למידות של המבוגרים. אמנם גם ילדים בכיתה א' יכולים לשבת על ספסל שנועד במקור לחצר של בית פרטי וגם שולחן גינה "רגיל" יכול לשמש את ילדי הגן שמגיעים לגינה - אבל במידת האפשר כדאי לרכוש רהיטים ייעודיים עבורם. כשילד יושב על ספסל שתוכנן במיוחד עבורו הוא מרגיש הכי בנוח, ולכן גם הכי בטוח. בנוסף הוא מרגיש, גם אם באופן לא מודע, שמתחשבים בו וחושבים עליו - ולכן יכול לצמוח ממקום של עוצמה.


צבעוניות

המלצה חשובה נוספת לגבי ריהוט גן שמיועד לגינה של בית ספר או גן ילדים היא להעדיף פריטים ססגוניים במיוחד. הצבעוניות שובת הלב מזמינה את כל הילדים והילדות שבמסגרת החינוכית לבוא וליהנות מהמרחב המטופח, מגרה את הדמיון ומעוררת השראה - כך שכל פעילות בגינה היא גם מהנה וגם תורמת להתפתחות האישיות בגיל הרך.


חומרים טבעיים

רהיטי גינה מחומרים טבעיים מתאפיינים בשני יתרונות משמעותיים מאוד: ראשית, הם מבטיחים חיבור מרבי לטבע ולסביבה, וזו כאמור אחת מהמטרות של הקמת גינה בית ספרית (או בגן ילדים). שנית, השימוש בחומרים אלה מבטיח את שלומם של הילדים ובפרט מגן עליהם מפני חשיפה לכימיקלים שכידוע עלולים להיות מזיקים מאוד, ובפרט לילדים בגיל צעיר. באופן דומה חשוב להקפיד שהרהיטים ייצבעו בחומרים איכותיים שאין בהם מרכיבים רעילים.


איזון מדויק

דגש חשוב נוסף בריהוט גינה של בית ספר או גן הוא מציאת האיזון הנכון: מצד אחד כדאי שיהיו מספיק רהיטים כך שלכל הילדים שמגיעים לגינה יהיה נוח, ולא תיווצר תחרות על ספסלים פנויים או על מקומות סביב השולחן. מצד שני חשוב להשאיר מקסימום שטח פנוי גם לגינה עצמה. בהתאם נדרש תכנון מדויק ומוקפד של המרחב - וכך בית הספר או גן הילדים יזכו לשדרוג משמעותי, ובעיקר רגעים של נחת אמיתית למראה הילדים שצומחים ביחד עם הגינה עצמה.

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות