משחקי יצירה ואומנות לילדים

עידוד למידה של ילדים מוכשרים הוא נושא חשוב עבור רוב ההורים. כאשר הם או הגננת שמים לב שמדובר בילד יצירתי ובעל נטיות אמנותיות הם מעודדים את הלמידה ואת ההעשרה שלו באמצעות משחקי יצירה ואומנות לילדים.


הכוונה לילדים מוכשרים בגילאים השונים

זה קורה בדרך כלל באחת מכיתות הגן כשהגננת אומרת להורים שילד או הילדה שלהם מוכשרים מאד בתחומי אמנות שונים כמו ציור וחשיבה יצירתית. כבר בגילאי הגן אפשר לעודד את הילדים לעסוק בכך כיוון שהם אוהבים מאד תחום זה וככל שהם יקדישו לכך זמן, הם יקדמו את עצמם יותר.


חוגי העשרה בתחומי ציור ואמנות

אחת הדרכים כדי להעניק לילדים הללו העשרה היא באמצעות חוגים איכותיים שמתקיימים במתנ"ס או אצל מורים לאומנות. במהלך השיעורים הילדים לומדים את בסיס ההבנה כיצד מציירים ציורים על מה הם צריכים להסתכל ובמה להתמקד כדי לבצע ציורים ייחודיים בעלי נראות ייחודיות ופרספקטיבה נכונה. התוצאה הסופית היא שונה אצל כל ילד, לאור כושר הביטוי השונה של כל אחד ממשתתפי החוג.


העשרה של הילדים בבית

בשנים האחרונות קמו בישראל הרבה מאד רשתות שיווק שמציעות שלל צעצועים לילדים בתחומי עניין רבים שמעניקים רבדים נוספים של ידע ושל חשיבה לכל ילד. בנוסף לכך אפשר לרכוש ברשתות הללו אין ספור משחקי יצירה ואומנות לילדים שבנויים על צורות שונות של עשייה, כמו הדבקות, תפירה, גזירה, התאמה, צביעה, תוספות כמו פייטים ועוד.

העיסוק בעבודות היצירה אורך פרקי זמן ארוכים והילדים נחשפים בכל פעם לטכניקות חדשות ולא מוכרות. זו הסיבה שהפעילויות הללו מאד מסקרנות אותם. זוהי פעילות נהדרת לשעות אחר הצהרים כדי הרחיק אותם מהמסכים ובמיוחד מתאימה לימי החופש הארוכים, שבהם הילדים מחפשים תעסוקה יצירתית.

בכל משחק חדש, ההורים מסבירים את דרך הפעולה, את שלבי ההכנה ואת הייחוד בכל משחק מסוג זה. לאחר מכן הילדים מבצעים שלב אחר שלב. יש עבודות שהן קלות עבורם ויש גם עבודות אחרות שעבורם הם זקוקים לריכוז גבוה, לחשיבה ולתכנון המהלכים השונים. המטרה שלהם היא ליצור בסופו של דבר יצירת אומנות יוצאת דופן שיתלו אותה על הקיר או יניחו אותה על השולחן כך שכולם ייהנו מהמראה שלה.


אמנות בבית הספר

גם כשהילדים מתחילים ללמוד בבית הספר, הם מגיעים לשיעורי אומנות ונהנים מההסברים של המורות המקצועיות שמלמדות אותן דרכים חדשות לביצוע סוגים שונים של עבודות אומנות. גם בחצר בית הספר הילדים מתרשמים לשחק באופציה של משחקי רצפה מצוירים שאפשר לקפוץ עליהם וליהנות מהמשימות שיש לבצע על גבי המשטחים הללו.

הילדים שמעוניינים לשחק באופציות הללו מחלקים ביניהם את המשטחים ובכל פעם קבוצה אחרת קופצת להנאתה ולאחר מכן הם משנים מיקום ובדרך זו כל הילדים נהנים מכל סוגי המשטחים.

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות