תכנון ועיצוב מרחבי למידה

הילדים שלומדים בכל יום בבית הספר ולאורך שנים רבות, זקוקים למרחב למידה שישפיע על אופי הלמידה שלהם, על המוטיבציה ועל ההנאה מהמידע הרב שהם מקבלים. זו הסיבה שבשנים האחרונות מעניקים חשיבות רבה לנושא תכנון ועיצוב מרחבי למידה.

הקמת בתי ספר חדשים

כאשר מתכננים את הנראות של בתי הספר החדשים שקמים בשכונות שנבנות ברחבי הארץ, חושבים איפה יהיה נעים לילדים לשהות, מה יגרום להם להיות מרוכזים בלמידה. אין ספק שסביבת לימודים תומכת ונעימה תוביל להשפעה של הרמה הלימודית ושל האווירה שתיוצר בבית הספר כולו.

מומחי תכנון ועיצוב מרחבי למידה דוגלים בהקמה של פינות למידה בתוך המרחב הכיתתי כדי ליצור למידה אינטימית. בפינות הישיבה הללו יושבת כל קבוצת תלמידים במקום שהוא נינוח ומאוורר ומתמקדת בלמידה. המגמה היא לרכוש עבור כל תלמיד שולחן פונקציונלי המותאמים לגילם של הילדים וגם כיסא בית ספר בעל משענת נוחה לאור שעות הלימוד הרבות.

המטרה היא שיהיה מקום לכל האלמנטים האישיים כמו לספרים ולחוברות על השולחן, או לחלופין למחשב הנייד. כאשר הסביבה האישית היא פונקציונלית וגם יפה זהו השילוב האופטימלי לקידומו של כל תלמיד. כך התכנון, העיצוב ורמת התאורה תואמים את הצרכים של התלמידים ושל צוותי ההוראה.

הצבע שהילדים רואים בעיניים הוא כבר לא תמיד חום, אלא מזמינים עבורם ריהוט ססגוני הקיים בשלל צבעים כדי שיהיה אור בעיניים, שהילדים ייהנו מהציוד בגווני פסטל שיאיר את העיניים במרחב. זאת לאור התכנון הראשוני שמאפשר לכמות גדולה של אור להיכנס לכיתות, דבר שמוסיף להם חיוניות לאורך כל היום.

חשיבה רוחבית על צרכי הילדים

עיצוב ותכנון מוסדות חינוך דורש התחשבות בהיבטים רבים הקשורים ללמידה ולכן מעצבים גם את המעברים ואת המסדרונות כדי שהילדים ייהנו גם מהמיקומים הללו. יש בתי ספר שריכזו במקומות הללו מדפים נמוכים לספרים וכורסאות נוחות, וכך הילדים יכולים לשבת בניחותא, לקרוא ספרים וליהנות מקצת שקט בימים סוערים שכוללים הרבה מאד חומר לימודי.

מרחבים לילדים הקטנים

הילדים בכיתות הנמוכות זקוקים גם לפינות משחק כדי להקל עליהם את המעבר בין כיתות הגן לכיתות הלימוד. לכן בכיתה, במעברים ובחצר בונים עבורם פינות משחק שונות וכך הם נהנים מכל העולמות.

משחקים בחצר בית הספר

הילדים אוהבים מאד להוציא אנרגיה בזמן ההפסקות, הם משחקים במשחקי כדור שונים ובשלל אופציות נוספות במרחב הענקי. באקלים הים תיכוני שבישראל החום הוא עצום ולכן קיימת חשיבות גדולה להתקנת הצללות מעל כל החצרות.

מדובר בבדים שעשויים מחומרים עמידים בעלי יכולת לחסימה של קרני השמש UV , מתקינים הצללה אחת על פני כל החצר או כמה הצללות אם מדובר בשטח גדול או בכמה חצרות בשטח. האפקטיביות של הבדים הללו הוא עצום והילדים נהנים מהצל בכל ההפסקות.

 

 

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות