חשיבה מחוץ לקופסא – תכנון גן ילדים

בשנים האחרונות חל מהפך בנראותם של גני הילדים ושל מעונות היום. במקום המתקנים והרהיטים השבלוניים שנראו לאורך שנים ולא בוצע בנראות שלהם כל שינוי, כעת הכול צבעוני, מודרני ותואם את המציאות היום יומית.


ארונות אחסון בגן הילדים
קיימות כמה אופציות לרכישת ארונות אחסון צבעוניים בגדלים שונים שבהם אפשר לשלב מגירות עבור כל אחד מהילדים, כך שיניח בהם את עבודותיו, או מכלים שמתאימים יותר למעון תינוקות עבור הבגדים והחיתולים. כמו כן ארון צוות לאחסון פריטים אישיים שלהם.


תכנון של גן ילדים
תכנון של כל גן ילדים מתחיל בסיעור מוחות עם הצוות כדי להבין מה מיוחד בגן, מהם החפצים הקיימים ואילו השלמות יש לבצע. הצרכים של כל אחד מגני הילדים הוא שונה ובסופו של התהליך מתגבשת חשיבה אילו פריטים לייצר עבור החלק הפנימי שלו ואילו פריטים רצויים לחצר.

חשוב שהילדים ייהנו בגן ושתהיה אווירה קסומה וצבעונית בכל החלל הפנימי. מעבר לכך חשוב לפתח אצל הילדים כישורי חיים ולכן מציבים בפינות של הגן רהיטים חשבים אשר תואמים את המציאות היום יומית שלהם. כמו לדוגמה פינת רחיצה עבור הבובות, כך הילדים מקלחים ומנקים אותן, פינת יופי כדי ליהנות מביקור במספרה או במכון היופי, קרש גיהוץ ומגהץ, מטבחים מודרניים בשלל צורות וגדלים. כמו מטבח שהוא דו צדדי כדי שילדים רבים יותר יוכלו לשחק בהם, מקרר, תנור אפייה, מכונת כביסה ומתלה כביסה.


החצר של גן הילדים
מתקני השעשועים אהובים מאד על הילדים והם נהנים מאד להימצא על המגלשות ועל המתקנים הקפיציים, המתקנים החדשים הם צבעוניים, מסקרנים ומרתקים. בנוסף לכך מתקינים בחצר מתקנים חדשים שמעניקים לילדים כישורי חיים כמו צרכנייה, כדי שהם ירגישו שהם הולכים לקנות פריטי מזון, חנות כדי לקנות מתנות או מוצרים אחרים, פינות סוציו דרמטיות כמו הגעה לתיאטרון, טיפוח גינת הירק ולוחות פרספקס כדי לכתוב ולצייר.

בחצר מפזרים גם מתקנים חדישים מעץ כמו צימר, מתקן משולב עם מדרגות, בית מומינים, קטר, רכבת ועוד. יש בחצר גם מתקנים מפלסטיק כמו בתים בגדלים שונים, מתקני פעילות, הר טיפוס ועוד. המראה הכללי של החצר השתנתה לאור הימצאותם של מתקני חצר למעונות יום.

ברחבי החצר קיימים גם סוגים שונים של ספסלים לחצר הגן אשר מאפשרים פינות מפגש נחמדות של הילדים וצוות הגן.



צל מעל החצר
במדינה חמה כמו ישראל, אחד הנושאים החשובים ביותר הוא התקנה של סככות ומפרשי צל מעל כל המרחב של החצר. כאשר פרושה רשת צל או יש סככה עם קירוי, הילדים יכולים לשחק והם לא מרגישים את החום הרב ששורר מחוץ לחצר.

הקמה של הציליות הללו הן בסיס מהותי וחשוב ביותר כדי לשמור על בריאותם ועל חיוניותם של הילדים.

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות