טיפים למשחק בטוח בחצר

בטיחותם של ילדי הגן הוא נושא חשוב ביותר עבור ההורים שמשאירים בכל בוקר את האוצרות שלהם בגן וגם עבור כל הצוות החינוכי שמנהל את הגן. לכן הצוות פועל על פי ההנחיות והנהלים בצורה מוקפדת.


הילדים משחקים בחצר הגן
כדי לשמור על הילדים, הצוות החינוכי מבצע כמה פעולות בסיסיות. יש מקרים שבהם רק מחצית מהילדים יוצאים החוצה והמחצית השנייה ממשיכים ללמוד בגן ולאחר מכן הם מתחלפים. בדרך זו כמות הילדים שנמצאת בחצר היא קטנה יותר באופן יחסי וכך כל המתקנים עומדים לרשותם. בדרך זו הם נהנים מהפעילות על כל אחד מהמתקנים לאורך זמן ולא צריכים להמתין בתור עד שחבריהם מסיימים לשחק בצימר, במתקני הפעילות, או בכל משחק אחר.

שפע המוצרים יוצר מצב בו יש נטייה לחלק מהילדים להגיע מיד למתקנים שבהם הם אוהבים מאד לשחק כמו בצרכנייה, בחנות המתנות, בגינת הירק, או בערוגות הפרחים. לאחר כמה זמן כולם מתחלפים עם כולם וכך כל אחד מהם נהנה לשהות ולשחק במשחקים האהובים.


הצבה של מתקנים חדשים בחצר
מתקני חצר מפלסטיק לגני ילדים אשר מותקנים על משטח הגומי או על הדשא הסינטטי הם מתקנים חדשים אשר מיוצרים באופן מדויק על פי התקן הישראלי. דרישות התקן מתייחסות לחומר הפלסטי האיכותי בהרכב של חומרים ספציפיים שמותאם לילדים. זהו חומר פלסטי שאינו מתחמם בדרך כלל ובזכות הציליה לא נוצר מצב שבו ילד עלול חלילה לקבל כוויה עקב החום הכבד.

גם הצבעים שבאמצעותם צובעים את המתקנים הם על פי התקן, וכך אין מדובר בחומרים רעילים, או מסוכנים לילדים.

כך הילדים מטפסים בבטחה זה אחר זה על הסולמות, מתגלשים במגלשה, מטפסים על קירות או על חבלים בהתאם למתקנים שהוצבו בחצר שלהם. בכל יום הם מתלהבים מחדש מהמתקנים כאילו הם הותקנו רק אתמול והם לא מכירים אותם כלל.

לאחר פרק זמן מסוים הצוות החינוכי מכניס את הילדים לגן כדי שיתרעננו ויתאווררו, ישתו שתייה והקבוצה השנייה יוצאת ליהנות מהמתקנים הייחודיים.


משחק בטוח בחצר
הגננת והסייעות שנמצאות כל הזמן בחצר בוחנות את הפעילות של הילדים. יש מקרים רבים שבהם הן מבצעות הפרדה בין הילדים כדי לצמצם את כמות הילדים על מתקן אחד. הן מנתבות כמה ילדים למתקן אחר ולאחר מכן הן מחליפות בין הקבוצות, כך שאף אחד לא יקופח. עומס של ילדים עלול להיות מסוכן מאד ולכן הן עוצרות זאת.


פעילויות ספורטיביות לילדים
בימים מסוימים מגיעים לגן מדריכים ייעודיים לספורט או שהגננת מבצעת הדרכה לילדים כדי לחלץ את העצמות ולבצע פעילות ספורטיבית. לצורך כך כל ילד פורש מזרון פעילותוהוא מחקה את הגננת או את המדריכה ומבצע את כל התרגילים, כדי ליהנות מכושר גופני ו

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות